Mobilny urzędnik w Pleszewie się sprawdził

Irena Kuczyńska5 sierpnia 20212min0
We współpracy z  Fundacją Partycypacji Społecznej w Urzędzie Miasta i Gminy Pleszew uruchomiono „mobilnego urzędnika”, który dojechał do osoby starszej lub  niepełnosprawnej  by na miejscu załatwić urzędową sprawę, nie cierpiącą zwłoki. W czasie trwania projektu Marta Borkowska - oddelegowana do realizacji projektu, pomogła załatwić urzędową sprawę 41 osobom, co jest rekordem w Wielkopolsce.  
marta_b111.jpg

Projekt pilotażowy: „Mobilny urzędnik. Poprawa dostępności usług publicznych dla mieszkańców o szczególnych potrzebach” wdrażany przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu, zakładał pomoc w załatwieniu sprawy urzędowej 10 osobom z racji wieku czy niepełnosprawności, unieruchomionym w czterech ścianach własnego mieszkania.

Tymczasem w MiG Pleszew, która przystąpiła do pilotażu, z pomocy urzędniczki z ratusza od listopada do czerwca, skorzystało aż 41 osób. Stało się tak pewnie dlatego, że usługa była promowana w lokalnych mediach i na ulotkach.

Marta Borkowska z UMiG, która jako mobilny urzędnik odwiedzała osoby samotne w wieku 65+ lub osoby z orzeczonym stopniem niepełnosprawności, pomagała pleszewianom m.in. załatwić kartę senior PPL 60+, wypełnić wniosek na dowód osobisty, zmienić deklarację o gospodarce odpadami  czy wypełnić wniosek o przekształcenie prawa użytkowania wieczystego gruntów.

Mobilnego urzędnika można było zaprosić do domu telefonicznie lub meilem. Urzędniczce zawsze towarzyszył strażnik miejski. W ramach projektu  opanowała podstawy języka migowego. Pilotażowy program miał dać odpowiedź na pytanie, na ile  taka usługa jest potrzebna. Okazało się, że w Pleszewie się sprawdził. Osoby, do których docierała Marta Borkowska, były zadowolone.

Czy mobilny urzędnik będzie odwiedzał starszych i niepełnosprawnych także po zakończeniu pilotażu? To zależy również od rekomendacji Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Poznaniu.