Projekt pilotażowy: „Mobilny urzędnik. Poprawa dostępności usług publicznych dla mieszkańców o szczególnych potrzebach” wdrażany przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu, zakładał pomoc w załatwieniu sprawy urzędowej 10 osobom z racji wieku czy niepełnosprawności, unieruchomionym w czterech ścianach własnego mieszkania.
Tymczasem w MiG Pleszew, która przystąpiła do pilotażu, z pomocy urzędniczki z ratusza od listopada do czerwca, skorzystało aż 41 osób. Stało się tak pewnie dlatego, że usługa była promowana w lokalnych mediach i na ulotkach.
Marta Borkowska z UMiG, która jako mobilny urzędnik odwiedzała osoby samotne w wieku 65+ lub osoby z orzeczonym stopniem niepełnosprawności, pomagała pleszewianom m.in. załatwić kartę senior PPL 60+, wypełnić wniosek na dowód osobisty, zmienić deklarację o gospodarce odpadami czy wypełnić wniosek o przekształcenie prawa użytkowania wieczystego gruntów.
Mobilnego urzędnika można było zaprosić do domu telefonicznie lub meilem. Urzędniczce zawsze towarzyszył strażnik miejski. W ramach projektu opanowała podstawy języka migowego. Pilotażowy program miał dać odpowiedź na pytanie, na ile taka usługa jest potrzebna. Okazało się, że w Pleszewie się sprawdził. Osoby, do których docierała Marta Borkowska, były zadowolone.
Czy mobilny urzędnik będzie odwiedzał starszych i niepełnosprawnych także po zakończeniu pilotażu? To zależy również od rekomendacji Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Poznaniu.