Mobilny urzędnik w ratuszu

Irena Kuczyńska5 listopada 20203min
Magdalena-Borkowska-czolo.jpg

W ramach współpracy z Fundacją Partycypacji Społecznej w Urzędzie Miasta i Gminy Pleszew uruchomiono “mobilnego urzędnika”. Dojedzie on do osoby starszej, niepełnosprawnej i pomoże na miejscu załatwić urzędową sprawę, nie cierpiącą zwłoki.Chodzi o sprawy najpilniejsze, i to te które wyskoczyły nagle. Dlatego  nie ma tu mowy o odkładaniu sprawy do załatwienia na ostatnią chwilę z nadzieją, że urzędnik przyjedzie i na miejscu wszystko załatwi – zastrzega rzecznik prasowy Urzędu Miasta i Gminy Pleszew Anna Bogacz. Chodzi naprawdę o sytuacje tzw. podbramkowe np. wyrobienie dowodu osobistego czy złożenie deklaracji śmieciowej kiedy termin wychodzi a osoba np. długo przebywała w szpitalu i nie mogła w terminie swoich spraw dopilnować.
Z pomocy mobilnego urzędnika, który będzie wożony do petenta przez Straż Miejską, mogą skorzystać osoby samotne powyżej  65 roku życia i  osoby niepełnosprawne. Na mocy porozumienia z Fundacją Partycypacji Społecznej przeszkolony został pracownik UMiG Pleszew w zakresie kontaktu z osobami niesłyszącymi, posługującymi się językiem migowym czy tzw. trudnym petentem.
Dzwonić po pomoc można codziennie w godzinach od 12.00 do 13.00 na numer
7 428 344 i umówić się z urzędnikiem mobilnym na termin załatwienia swojej, bardzo pilnej, nie odkładanej na później sprawy.
wiadomość e-mail: mborkowska@pleszew.pl