Powstaje koncepcja przebudowy ulicy Targowej z uwzględnieniem budowy dwóch rond: na skrzyżowaniu z ulicami Bogusza i Słowackiego oraz na skrzyżowaniu z Malińską, Maliniem i Kazimierza Wielkiego.
Jest szansa na dotację z rządowego projektu przebudowy dróg lokalnych oraz na partycypację powiatu w kosztach gdyż na rondach drogi gminne krzyżują się z powiatowymi.
Na najbliższej sesji zostaną wprowadzone do budżetu pieniądze na przygotowanie projektu, który zastępca burmistrza Andrzej Jędruszek nazywa roboczo „przebudową ulicy Targowej od ronda do ronda”.
W perspektywie ulica Targowa. Na skrzyżowanie wjeżdża bryczka Skrzyżowanie ulicy Targowej z Bogusza i Słowackiego
Na budowę ronda Słowackiego, Bogusza i Targowej miasto musi oddać kawałek parku. Rondo musi być na tyle duże, żeby wozy strażackie wyjeżdżające z Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Pleszewie do wypadku, miały dostatecznie dużo miejsca.
Drugie rondo, na końcu Targowej przy skrzyżowaniu z Malińską, teoretycznie już jest, ale musi być powiększone i to znacznie ze względu na autobusy, które będą zjeżdżać ulicą Targową do planowanego Centrum Przesiadkowego przy ulicy Kolejowej.
To rondo na skrzyżowaniu Malińskiej, Kazimierza Wielkiego i Targowej będzie zmodernizowane i powiększone
No i sama Targowa, którą trzeba praktycznie zbudować od nowa z chodnikami, których nie ma, przejazdem kolejowym, nową nawierzchnią.
Warto dodać, że ulice, które „krzyżują się” na początku i na końcu ulicy Targowej, będącej w zarządzie miasta i gminy, są drogami powiatowymi. Dlatego do budowy rond powiat się dorzuci.
Do zagospodarowania pozostanie plac pomiędzy ulicami Targową i Kolejową. Tam oprócz Centrum Przesiadkowego, powstanie też parking buforowy na kilkadziesiąt samochodów.
Pomiędzy Targową i Kolejową powstanie parking buforowy i Centrum Przesiadkowe