Filip Sokołowski – kierownik zespołu, Szymon Rossa – projektant, Gracjan Woliński – odpowiedzialny za marketing i Milena Sierżant odpowiedzialna za PR przez kilka miesięcy budowali miniaturową wersję bolidu Formuły 1. Zadania konkursowe przewidywały nie tylko budowę bolidu Jet ONE, który wzorowany jest na wojskowym odrzutowcu F16, do którego nawiązuje nazwa zespołu, ale też pozyskiwanie sponsorów na materiały, z których został on zbudowany, stworzenie portfolio, prezentacji, prowadzenie profilu w social mediach TUTAJ.
Rozmowa z konstruktorami TUTAJ
W poszukiwaniu sponsorów młodzi pleszewianie dotarli nie tylko do pleszewskich firm ale też do znanych w kraju firm motoryzacyjnych. I wygrali – i to oni będą reprezentować Polskę na tegorocznym finale w Singapurze. Konkurs obejmuje ponad 26 tysięcy szkół z 51 państw. Celem konkursu jest promocja filozofii Formuły 1 wśród młodzieży ale też popularyzowanie technologii, inżynierii, matematyki.
F1 in Schools jest uznawany za największy i najbardziej ekscytujący projekt edukacyjny na świecie oparty na STEM (Sciences-Technology-Engineering-Mathematics). Zapoczątkowany w 8 szkołach w Wielkiej Brytanii w 1999 roku, jest aktualnie obecny w ponad 26 000 szkołach w 51 krajach. Jest to jedyna w swoim rodzaju globalna platforma promocji filozofii Formuły 1 wśród młodzieży. Statut założycielski organizacji F1 in Schools stanowi, że jest ona i pozostanie organizacją nienastawioną na zysk. Fundusze pozyskane od sponsorów są inwestowane w administrowanie, rozwój i rozszerzanie zasięgu programu wśród młodzieży.
Ma on też inspirować młodych do wykorzystania IT w nauce o fizyce, aerodynamice, projektowaniu, produkcji, brandingu, grafice, sponsoringu, marketingu, przywództwie, pracy zespołowej, umiejętnościach medialnych i strategii finansowej oraz zastosowaniu ich w praktyczny, pomysłowy i konkurencyjny sposób. I tym wszystkim uczniowie Liceum im. St. Staszica w Pleszewie, się wykazali.
Zdjęcia z FB