Do UMiG w Pleszewie wpłynęło pismo Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z informacją o preferowanym wariancie przebiegu S11 na terenie Miasta i Gminy Pleszew wybranym przez Zespół Przedsięwzięć Inwestycyjnych. Droga ekspresowa S-11 połączy Kołobrzeg z Pyrzowicami, przecinając pięć województw: zachodniopomorskie, wielkopolskie, łódzkie, opolskie i śląskie. Cała trasa o długości około 550 km ma być gotowa w 2028 r.
Wariant, który omija Pleszew
DK11 skrzyżuje się z S11
Za węzłem Pleszew Południe wariant nr 4 wchodzi w ślad wariantu nr 1 w rejonie Ludwiny, a na wysokości Górzna, krzyżuje się z drogą DK11 za pośrednictwem węzła drogowego. W końcowym kilometrażu projektowanego odcinka S11, wariant W4 biegnie w dalszym ciągu śladem wariantu nr, włączając się w istniejący węzeł „Ostrów Wlkp. Północ”.
Trzy zjazdy w gminie Pleszew
Gmina Pleszew będzie obsługiwana przez trzy zjazdy: Pleszew-Południe (na wysokości Nowej Wsi-Baranówek), Dobrzyca (będzie obsługiwać część Kowalewa) oraz węzeł Kotlin (na granicy gminy Pleszew i gminy Kotlin) – informuje burmistrz Arkadiusz Ptak.
Południowa obwodnica Pleszewa
Na wysokości Pleszewa przewiduje się łącznik od węzła drogowego Pleszew Południe (S11) do istniejącej drogi krajowej nr 11, a dalej zaprojektowanie przebiegu DK 12 po stronie południowej m. Pleszew do włączenia w istniejący ślad DK12 w okolicy Brzezia – czyli mówiąc wprost: budowę południowej obwodnicy Pleszewa.