
Dowód lub PESEL
Tuż przy wejściu głównym do szpitala ustawiono dwa automaty. Pacjent, wpisując numer PESEL lub skanując dowód osobisty, otrzymuje bilet z numerem kolejki – do rejestracji ogólnej, izby przyjęć, laboratorium (na badanie lub po wyniki) oraz do poradni chirurgicznej, urologicznej i chirurgii dziecięcej. Rozwiązanie jest proste i intuicyjne – przetestowałam je, z pomocą asystentki, która pomaga obsłużyć automat.
Z biletem w poczekalni
Po pobraniu biletu pacjent kieruje się do nowej obszernej poczekalni i musi śledzić ekrany multimedialne z aktualnie obsługiwanymi numerami. O wywołaniu jego numeru do stanowiska informują także komunikaty głosowe. Cały proces przebiega szybciej i sprawniej, a pacjent otrzymuje dokładny termin oraz orientacyjną godzinę wizyty u specjalisty.


Plan szpitala na tablicy
Dla osób, które nie czują się pewnie w obsłudze nowych urządzeń, przewidziano pomoc asystentek, co już wcześniej napisałam. Obok automatów znajduje się także tablica z planem szpitala i lokalizacją poszczególnych poradni.


Kiosk przy poczekalni
Nowa przestrzeń obejmuje również poczekalnię i tradycyjną rejestrację dla poradni, które jeszcze nie są włączone do systemu. Pani Maria – asystentka mówi, że stopniowo do systemu będą włączane kolejne poradnie. I co ważne – w miejscu gdzie dawniej była rejestracja, zlokalizowano kiosk, który do tej pory funkcjonował w podziemiach. Wkrótce ma tu powstać również szatnia dla pacjentów i odwiedzających.


Czytaj: Miliony z KPO na cyfryzację pleszewskiego szpitala
Prawie 60 000 000 z KPO na rozbudowę pleszewskiego szpital