Prawie o 100 procent wzrosły koszty napraw cząstkowych dróg.
W 2017 roku wbudowanie 1000 ton masy bitumicznej na gorąco kosztowało 403 000 zł, w tym roku cena wzrosła do 800 000 zł – potwierdza radiu Centrum Halina Meller – dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Pleszewie.
Jedna tona masy bitumicznej wystarcza na wypełnienie 10 metrów kwadratowych dziur, pod warunkiem, że dziura ma głębokość nie większą ni 4 cm. Przy głębszej dziurze, masy wychodzi więcej.
W 2017 roku w dziury na drogach powiatowych powiatu pleszewskiego wbudowano 2000 ton masy bitumicznej. Kosztowało to 806 000 złotych. W tym roku za te pieniądze będzie można załatać o połowę dziur mniej.
Tak wysokie ceny spowodowane są dużą ilością przetargów na remonty cząstkowe dróg, które ogłaszają samorządy. Każdy stara się, żeby w roku wyborczym uszczęśliwić swój elektorat i dziury w drogach pozaklejać. Wszak dziurawe drogi to największy problem sygnalizowany na zebraniach wiejskich i osiedlowych.
Po tegorocznej zimie, niezbyt mroźnej i śnieżnej, w budżecie Zarządu Dróg Powiatowych w Pleszewie pozostanie trochę pieniędzy na łatanie dziur. Na szczęście odśnieżanie i posypywanie nie pochłonęło zaplanowanych 590 000 zł.