Peron drugi może poczekać do czasu remontów związanych z tworzeniem Centralnego Portu Komunikacyjnego.
Przebudowa peronu pierwszego na stacji Pleszew w Kowalewie jest częścią większego przedsięwzięcia, które realizują samorządy – powiatu pleszewskiego oraz miasta i Gminy Pleszew. Kilka tygodni temu miasto oddało do użytku parking na 65 samochodów, urządzony na terenie przejętym od PKP.
Wygodny dla pasażerów
We wtorek otwarto przebudowany pierwszy peron. Ma on długość 250 metrów, szerokość76 cm. Nawierzchnia posiada elementy antypoślizgowe. Dla pasażerów niedowidzących przygotowano ścieżki naprowadzające z wypukłą fakturą. Całość uzupełniają: oświetlenie LED, ławki, wiata, gabloty i tablice informacyjne. Inwestycja kosztowała 2 300 000 zł . Wykonano ją w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021 – 2025”.
Peron drugi razem z KDP
Jeśli chodzi o peron drugi, jego modernizacja ma być realizowana przez spółkę Centralny Port Komunikacyjny w ramach tworzenia połączeń z CPK i Koleją Dużych Prędkości. Wówczas wykonana zostanie zmian układu torowego, nowy peron drugi. Pojawi się przejście bezkolizyjne wraz z windami – mówił na briefingu Krzysztof Włodarczyk, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Ostrowie Wlkp.
Będzie rondo i busy
Już wkrótce miasto z powiatem rozpocznie porządkowanie terenu przed dworcem, łącznie z budową małego ronda, miejscem parkingowym dla autobusów. Od stycznia 2024 zostanie wprowadzona regularna komunikacja autobusowa między Pleszewem a Kowalewem.