W Pleszewie od kilku lat trwa budowa ścieżek i ciągów pieszo – rowerowych. W zasadzie przy każdej modernizacji drogi, tam gdzie można, budowana jest ścieżka dla rowerzystów. Swoją przestrzeń mają rowerzyści w ulicy Zamkowej, Ogrodowej i Słowackiego i Lipowej.
Rowerem na działki i do szpitala
Ścieżka rowerowa wzdłuż ulicy Wierzbowej pobiegnie przy ogródkach działkowych. Projekt przewiduje zwężenie jezdni, pielęgnację istniejącej zieleni, ustawienie przy ścieżce 6 koszy na śmieci i dwóch ławek. Jeśli chodzi o odcinek przy ul. Szpitalnej, tam zostanie ścieżka oddzielona od jezdni pasem zieleni na którym zostaną posadzone krzewy grabu pospolitego i śnieguliczki. Staną też 3 kosze na śmieci i 4 ławki. Ścieżka umożliwi dojazd rowerem z Rynku do szpitala i na działki
Deptak dla pieszych i rowerzystów
Druga ścieżka a właściwie ciąg pieszo – rowerowy, połączy ul. Sienkiewicza z Targową. Na 300 – metrowym deptaku na Nerze, któremu dodano trzecią rurę projektanci wydzielili dwumetrową ścieżkę rowerowa i chodnik szerokości 1,5 metra. Pomiędzy nimi stanie żywopłot z buku. Będzie tu 13 ławek, tyle samo koszy na śmieci, 3 psie pakiety, 8 stojaków na rowery i stacja naprawy jednośladów oraz 90 drzew jarząba mącznego, śliwy wiśniowej i klona czerwonego. Ciąg pieszo rowerowy będzie podobny do tego, który biegnie wzdłuż torów od Targowej do Lipowej.
Więcej: Rowerem wzdłuż torów od Targowej do Lipowej
Kiedy już zostanie odtworzony deptak na Nerze. Kiedy gotowy będzie parking Park & Ride pomiędzy łącznikiem biegnącym przy torach od Kolejowej do Targowej, przestrzeń zwana pokolejową w Pleszewie, będzie zaaranżowana po nowemu. Zwłaszcza, że mamy już bibliotekę w budynku dworca i Zajezdnię Kultury w dawnej parowozowni,
Wierzbowa i Szpitalna z dotacją
Koszt budowy obu ścieżek to ponad 2 900 000 zł. Ciąg pieszo – rowerowy od Sienkiewicza do Targowej kosztować będzie 1500 000 zł. Ścieżka biegnąca od Lipowej przez Wierzbową i Szpitalną generuje koszt 1493 000 zł. Do budowy tej ścieżki miasto pozyskało z Urzędu Marszałkowskiego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego dofinansowanie w wysokości 85 procent.
W planach…
I jeszcze jedna ścieżka będzie, na razie jest w planach. Zostanie wytyczona wzdłuż torów kolejki – połączy ulicę Sienkiewicza z Samulskiego. Poprowadzi przez kolejowy wiadukt nad rzeczką Ner.
Wędrowali wzdłuż Neru od źródła do ujścia
Czytaj: Opowieść o rzece Ner, którą wpuszczono w kanał